Hur det funkar

Inventering

Under inventeringen går vi igenom med fastighetsägaren vilka byggdelar som är lämpliga att återbruka, vi har erfarenheten av dagens byggkrav och vet vilka produkter som går snabbt att omsätta.

Säljportal

När varje produkt inventeras läggs den direkt upp i en portal som sen blir en säljportal. Där finns information som färg, mått, vikt, CO2 vikt skick och pris. Portalen styr man sen vilka man vill ska kunna se produkterna tex. internt arkitekter samarbetspartner.

RFID märkning

Produkterna märks med Rfid taggar för full spårbarhet. Rfid gör det lätt att scanna av ett helt kolli om man tex. har 10 olika produkter på en stor pall så scannas det av när pallen kommer till lagret.

CO2 rapport

Under inventeringen så läggs samtliga produkter som skall återbrukas upp i en portal där pris och CO2 vikt läggs upp detta gör det möjligt att få en CO2 rapport när återbruket demonterats.

Demontering

Demontering skiljer sig från vanlig rivning. Nu plockar man ner produkterna försiktigt och förpackar dom innan dom körs bort för lagring. Exempel på lämpliga produkter som går att återbruka är Textilmattor undertak, glaspartier, gipsplattor. i många fall så har man igen den extratid det tar att demontera mot att man har materialet gratis samt att man kan tillgodoräkna sig CO2 vikten.

Transport

Transporten sker med CO2 neutrala fordon det är en kostnad som även finns om man skulle köra materialet till skroten och utkörning av nya produkter kostar också pengar. Produkterna körs till en lokal som har Rfid läsare i portarna som enkelt scannar av alla produkter som kommer in.

Lagerhållning

Vi lagerhåller era produkter i våra lokaler eller så bygger vi en hubb i era lokaler. När produkterna åker in genom portarna scannar Rfid läsarna samtliga taggar och vi vet exakt CO2 mängd samt vilka produkter som har anlänt.

Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa dig och ditt företag?

Tveka inte att höra av dig till oss. Vi finns ett samtal bort.